Sistem nagrajevanja

Ljubljana, 9. oktober 2018

Delavnica za lastnike in direktorje podjetij, ki imajo od 10 do 100 zaposlenih

Pasti pri postavitvi novega sistema nagrajevanja (plačnega sistema)

Zakaj večina novih sistemov nagrajevanja ne doseže želenih učinkov (ali pa naredijo celo več škode, kot koristi) in kako se temu izogniti?

Razmišljate o spremembi sistema nagrajevanja? Bi radi s tem dosegli boljše poslovne rezultate ali pa vas v to preprosto sili stanje na trgu? Se vam zdi, da je premajhna razlika v plači med tistimi, ki res dobro delajo, in tistimi, ki zgolj povprečno?

Vsakdo lahko zastavi sistem nagrajevanja v podjetju. Toda hudič se skriva v detajlih! In pri sistemih nagrajevanja je teh majhnih, nadležnih detajlov veliko. Imenujejo pa se stranski učinki. 

Ste že poskušali postaviti sistem nagrajevanja? Učinek pa morda nato ni bil takšen, kot ste pričakovali: 

  • Pričakovali ste, da bodo ljudje bolj motivirani za delo, pa niso bili? 
  • Mogoče so sodelavci začeli delati stvari, ki vam niso bile všeč? Ali pa so nekatere pomembne stvari začeli delati z levo roko? 
  • Morda se je začelo pojavljati nezadovoljstvo in pritožbe o nepravičnosti sistema nagrajevanja?

Težava je bila najverjetneje v tem, da ste pri njegovi postavitvi naredili nekaj napak (naj vas potolažim – pri tem niste osamljeni, saj je postavitev sistema nagrajevanja ena od najtežjih stvari v poslu) in seveda pozabili predvidevati stranske učinke, ki jih bo imel. 

Da bi vam pomagali postaviti sistem nagrajevanja, ki bo primeren za velikost in tip vašega podjetja ter bo dosegal vaše cilje, smo za vas pripravili enodnevno delavnico Pasti pri postavitvi sistema nagrajevanja.

Sistem nagrajevanja – področje, kjer je učenje na napakah izjemno drago! 

V poslu je dobro delati napake. Iz njih se največ naučimo. Obstajajo pa področja, kjer so te napake relativno neškodljive, in področja, kjer lahko napake pomenijo ogromno poslovno škodo. Napake pri postavitvi sistema nagrajevanja sodijo k slednjim. 

Zakaj bi torej na lastni koži in z lastnim denarjem delali napake na področju, kjer so te napake najdražje? Spoznajte jih raje vnaprej in se učite iz napak, ki jih počnejo drugi. Vaša denarnica vam bo hvaležna! 

»Prijava na delavnico se je izkazala za zelo dobro odločitev, saj sem si s pridobljenimi informacijami razjasnila marsikatero vprašanje, s praktičnimi primeri pa pridobila nekaj izkušenj, na kaj je potrebno pri uveljavljanju sistema paziti oz. na kaj moraš biti pozoren.« 

Jasna Ukmar, Comland d.o.o. 

Kaj boste izvedeli – program delavnice (od 9.00 do 16.00)

1. Kako se lotiti postavitve sistema nagrajevanja? 

  • Mislite, da bo novi sistem nagrajevanja pravičnejši in da bo prispeval k večji motivaciji? Spoznajte, zakaj se v večini primerov to ne zgodi in kako se temu izogniti.
  • Konkurenca na trgu je v večini panog vsak dan bolj ostra, boj za zadržanje dobrih kadrov pa se zaradi ugodne gospodarske klime vse bolj izostruje. Zato ni več prostora za pretirano nagrajevanje kadrov, ki ne prinašajo dobrih rezultatov. Kadre, ki prinašajo rezultate, pa je potrebno nagraditi, da ne pobegnejo. Kako zastaviti sistem, ki bo to dosegal? 


2. Največje napake, ki jih pri tem počnejo podjetja 

  • Vaši zaposleni delajo slabo ali počnejo pri svojem delu preveč napak. Boste zato vzpostavili sistem, ki jih bo nagrajeval za dobro opravljeno delo? Ojojoj! Ustavite se, preden bo prepozno, da ne boste stopili na eno od največjih pasti pri sistemih nagrajevanja. 
  • Še 5 dragih napak, ki jih podjetja najbolj pogosto naredijo pri postavitvi sistema nagrajevanja. 
  • Stvari, na katere »niste pomislili«, pomenijo pri sistemu nagrajevanja VELIKE težave. 
  • Kateri so najbolj pogosti stranski učinki, ki jih podjetja spregledajo, ko postavljajo sistem nagrajevanja? 


3. Postavitev kriterijev za variabilni del plače

  • Kako zastaviti kriterije, na katere boste vezali variabilni del nagrade? 
  • Zakaj se pri tem delu pojavi največ napak? Katere so to? Zakaj jih počnejo praktično vsi, ki nimajo poglobljenih znanj pri postavitvi sistemov nagrajevanja? 
  • Koliko kriterijev je smiselno imeti? Naj bodo objektivni ali subjektivni? 
  • Kako pogosto naj se variabila spreminja – vsak mesec, na tromesečje, dvakrat na leto in kdo bo računal mesečno variabilo za vseh vaših 45 zaposlenih? 


Kdo se lahko udeleži delavnice?

Delavnice se lahko udeležite le, če ste direktor ali (so)lastnik podjetja, ki ima od 10 do 100 zaposlenih. Zakaj? Ker smo na preteklih izvedbah delavnice ugotovili, da je delo na delavnici in pa vrednost, ki jo udeleženci prejmete, daleč največja, če so udeleženci na podobni ravni - tako glede položaja kot načina razmišljanja. 

Kako lahko spregledani stranski učinki sistema nagrajevanja zamajejo vaše podjetje? 

Marko, lastnik sadovnjaka v Goriških brdih, je svoje sezonske pobiralce jabolk plačeval na uro. Ker se mu je zdelo, da delovna vnema ni na višku, je spremenil sistem nagrajevanja. Želel jih je namreč spodbuditi, da bi delali hitreje. Začel jih je plačevati na potrgan zaboj jabolk. Vendar, glej ga zlomka, zaposleni so po hitrosti presegli Janezova pričakovanja. Ugotovili so namreč, da se zaboj najhitreje napolni tako, da splezajo na jablano in jabolka mečejo v zaboj. Jabolka so bila res hitreje nabrana, žal pa jih odkupiti ni želel nihče.  

Vodja delavnice

Doc. dr. Sara Brezigar je strokovnjakinja s področja strateškega upravljanja s človeškimi viri, ki se ukvarja s postavitvijo sistemov nagrajevanja že 15 let. Magistrirala je na London School of Economics, ki je vrhunska evropska ustanova na področju upravljanja s človeškimi viri. Sodelovala je pri svetovalnih projektih za številna slovenska in tuja podjetja, kot predavateljica deluje na Univerzi na Primorskem in kot raziskovalka na Inštitutu za narodna vprašanja. 

Za coaching in strateško svetovanje jo najemajo predvsem direktorji, ki bi radi svoja podjetja pripeljali na višjo stopnjo. Njena znanja in način razmišljanja na področju kadrovske strategije so neprecenljiva za vsakega direktorja, ki bi rad od svojih ljudi dobil kar največ. Znana je kot odlična predavateljica, ki v svojih nastopih preseneča z dinamičnostjo in svežino pristopa, in avtorica številnih člankov.

»Na osnovi današnjega izobraževanja bom znal pravilno oziroma v pravi smeri razmišljati o sistemu nagrajevanja, ki ga pripravljamo za vpeljavo v našem podjetju. Najbolj cenim informacije oziroma pridobljena znanja o tem, katerih napak ne smemo narediti pri vpeljavi sistema. Prijava se je izkazala za dobro odločitev oziroma veliko pomoč pri vpeljavi sistema nagrajevanja.« 

- Damir Junc, direktor, JUNC CNC obdelava kovin d.o.o. 

»Praktično, uporabno, nove ideje. Sara tudi odlično odgovarja na vprašanja publike.«

- Aleksander Šinigoj, lastnik, Mastermind Akademija, Plasit d.o.o.

»Na delavnico mi je bilo najbolj všeč nov pogled na način nagrajevanja, jasno in nazorno podajanje predavateljice; v nadaljevanju bo sprejemanje odločitev glede postavitev plačnega sistema lažje. Zelo sem zadovoljna nad odločitvijo, saj jo zaključujem kot odlična.« 

- Jožica Hrovat, direktor, ARMAT d.o.o.  

Lokacija, prijava

Termin: 9. 10. 2018, od 9.00 do 16.00.

Lokacija: Best Western Premier Hotel Slon, Slovenska cesta 34, Ljubljana. 

Cena za udeležbo na enodnevni delavnici je 347 EUR + DDV. 

Cena vključuje udeležbo na izobraževanju, gradiva, osvežilne napitke in kosilo med glavnim odmorom.  

POZOR: Število mest je omejeno, prijavite pa se lahko le direktorji in (so)lastniki podjetij od 10 do 100 zaposlenih.

*Vsa mnenja zadovoljnih strank in potencialni rezultati uporabe tehnik s seminarja so mnenja posameznikov in niso tipični rezultat. To pomeni, da ni nujno, da boste tudi sami dosegli podobne rezultate. Rezultati uporabe programa so odvisni od vašega angažmaja, sposobnosti in pripravljenosti za delo ter implementacijo vseh tehnik v programu.